Szolgáltatások

A VAYA Travel célja a tökéletes, vevőközpontú, minőségi kiszolgálás, melyet a rendszeres személyes kapcsolattartáson és a megrendelő igényeinek folyamatos szem előtt tartásán keresztül érünk el. Rendkívül fontos számunkra, hogy utasainknak az adott körülmények között mind feltételeiben, mind időben és árban a legkedvezőbb megoldást kínáljuk a lehető legrövidebb időn belül.

Irodánknál egy helyen, egyszerre értesülhet az összes fontos utazással kapcsolatos szolgáltatásainkról. Honlapunkon keresztül lehetőség van online repülőjegy-, szállás-, vagy autófoglalásra. Bármilyen kérdés és foglalás esetén keresse kollégánkat, aki minden szükséges információ mellett a legfrissebb akciókról is tájékoztatja Önt!

Irodánk mindenféle utazáshoz, legyen az egynapos városlátogatás, vagy több hetes körutazás, javasolja a biztosítás megkötését.
Jelenleg egy biztosítóval állunk kapcsolatban (Colonnade Biztosító), a biztosítási termékek széles skáláját kínáljuk. Utasaink saját védelmük mellett biztosíthatják autójukat, házi kedvencüket, sí-, vagy vízisport felszerelésüket is. A biztosítások fedezetet nyújtanak helikopteres mentésre, felelősségbiztosításra, vagy akár hiperbárkamrás (keszonkamrás) kezelésre is.

Baleset-, betegség-, poggyászbiztosítások

A biztosítások kiválasztásánál több tényezőt is figyelembe kell venni.

Baleset-, betegség-, poggyászbiztosítás minden esetben csak az elutazás előtt – tehát amíg a biztosított Magyarországon tartózkodik – köthető meg !

  • Úti cél: Az alapár az Európán belüli utazásokra érvényes, Európán kívül pótdíj fizetendő (50%, 70% vagy 100%).
  • Kor: Általában 65-70 év felettiek részére szintén csak pótdíj megfizetésével lehet érvényes biztosítást kötni. A 18 éven aluli gyermekek 50% kedvezményt kaphatnak a biztosítás díjából, azonban ilyenkor az egészségügyi ellátások kivételével biztosító a max. értékhatár feléig téríti meg a felmerülő károkat.
  • Kategória: biztosítótársaságonként eltérő, de általában három árkategóriában lehet biztosítást kötni. Ezek között az eltérés egyrészt a fizetendő árban van, amely növekedésével nő a maximális kártérítés értékhatára is, másrészt az alacsonyabb kategóriák nem terjednek ki minden káreseményre, így pl. síelésnél harmadik személynek okozott kárra, útmegszakításra… Ilyenkor érdemes magasabb kategóriájú biztosítást, vagy kiegészítő biztosítást kötni.
  • Család: A családi biztosítás általában 2 felnőtt + 2 gyermek (közvetlen rokonok) kedvezményes biztosítása (van biztosító ahol 2 felnőtt + 4 gyerekre köthető).
  • Csoport: 10 fő fölött az együtt utazók kedvezményesen köthetnek biztosítást.
  • Téli sportok: A síelésre általában az alapbiztosítás megkötésével biztosíthatják magukat, azonban a sífelszerelésre, síbérlet visszaváltásra csak a kiegészítő sportbiztosítás nyújt fedezetet.
  • Nyári sport: kiegészítő sportbiztosítás megkötésével a veszélyesebb sportokat is bátran kipróbálhatják (pl. búvárkodás, jetski, rafting, kitesurf) ezekre az alapbiztosítás többnyire nem érvényes.
  • Autó: kiegészítő biztosítás köthető 10 évnél fiatalabb autókra, mely közlekedési baleset és műszaki meghibásodás esetén 24 órás segítségnyújtást, helyszíni javítást, az autó hazaszállítását is magában foglalhatja.

Útlemondási biztosítások

Javasoljuk, hogy repülőjegyére és szállására, utazási csomagjára kössön útlemondási biztosítást, így ha betegség vagy baleset miatt nem tud elutazni, nem veszíti el a teljes út díját.

Útlemondási biztosítás a legtöbb biztosítónál csak az utazás lefoglalásakor köthető meg, később nem!

Léteznek kombinált termékek, melyek kedvezőbb áron köthetők, és a betegségbiztosítást és az útlemondási biztosítást is tartalmazzák.

Káresemények

Legtöbb esetben szerencsére a biztosításra nincs szükség az utazás során. Néhány alkalommal viszont elengedhetetlen segítség és sok költségtől kíméli meg az utasokat. Amennyiben segítségre van szüksége, hívja a biztosító asszisztencia vonalát, ahol tájékoztatják a szükséges teendőkről. Kárával kapcsolatos minden számlát, jegyzőkönyvet és dokumentációt tartson meg.

FONTOS!! Minden káresemény esetén azonnali kárbejelentési kötelezettsége van a biztosítottnak, ennek elmulasztása esetén a biztosító később el fogja utasítani a felmerült költségek megtérítésétt (a kárbejelentés egy egyszerű telefonhívást jelent a biztosító sürgősségi telefonszámára).

Irodánknál akkor is tud biztosítást kötni, ha esetleg utazását nem nálunk foglalta be. Biztosításkötéshez szükséges adatok: név, születési dátum, lakcím, igazolványszám

Magasan képzett, és több éves szakmai tapasztalattal rendelkező kollégáink az utazásszervezés minden területét, részletét jól ismerik. A kiválasztott ország(ok) felfedezéséhez sok ötletet, háttér információt, utazási praktikát nyújtunk, így a lehető legizgalmasabb útvonalat, programot tudjuk közösen összeállítani. Ezután nagy odafigyeléssel, minden részletre ügyelve elkészítjük repülőjegy, szállás, ellátás, kirándulás és egyéb foglalásait.

Irodánkban a legkülönfélébb típusú utakat állítjuk össze. Profilunkba tartoznak többek között a kulturális körutazások, a városlátogatások, a luxusutak, a kalandtúrák, a hajóutak, ahogy a tengerparti nyaralások, esküvők, nászutak, vagy a fly-and drive programok bárhol a világon. Igény szerint szervezünk egyéni, családos, vagy kisebb csoportos utakat. Rendkívül nagy szakmai tapasztalattal rendelkező kollégáinkazonban akár több száz fős társasutazást is megszerveznek. Ötletet adunk az úti cél kiválasztásában, segítünk az útvonal összeállításában, a programok kiválasztásában. És természetesen nagy odafigyeléssel készítjük elő a különböző foglalásokat (repülőjegy, szállás, ellátás, kirándulás).

Böngésszen útvonaljavaslataink között! Földrészenként keresse a legkedveltebb és legfontosabb látnivalókat.

Honlapunkon megtalálhatja például, hogy a kiválasztott helyre mikor érdemes utazni, melyek a beutazási feltételek (például kell-e vízum), milyenek az egészségügyi körülmények (milyen oltásokra van szükség), vagy akár azt is, hol van olyan társasutazás, ahol magyar nyelvű idegenvezető kísérheti Önöket. Ha egyénileg utazna és kiválasztotta a szállodát és a programokat, irodánkban mindent megrendelhet. Baráti társaságok, kis csoportok esetén magyar idegenvezető is szervezünk Önöknek.

Irodánk a legnagyobb hazai és nemzetközi utazásszervezők és szállodaláncok foglalási rendszerével dolgozik, így a világ szinte bármely pontjára, bármilyen szállás kategóriában tudunk naprakész áron, azonnali szobafoglalást készíteni. Legyen az alap felszereltségű apartman, vagy luxus szálloda, egyéni utazás, vagy családi túra, mindenféle igényre tudunk ajánlatot adni.

Tudnivalók szállodai szoba/apartman foglalása esetén

Az alábbiakban a szállásfoglaláshoz szükséges gyakorlati tudnivalókat gyűjtöttük össze.

1.) A szoba foglalásához szükséges információk:

  • Érkezés és távozás dátuma.
  • Főutas neve, és a vele egy szobában tartózkodók létszáma. Egy névre egy szobát lehet foglalni. Ha kevesebben, vagy többen szállunk meg, mint foglaláskor jeleztük, felárat kérhetnek a szállodában.
  • A foglalni kívánt szoba típusa:
    a) egy ágyas – single room
    b) két ágyas – twin room
    c) franciaágyas – king, queen bed room
  • Ellátás kiválasztása: több városi szálloda csak reggelit biztosít (vagy azt sem), a nyaralószállodák viszont az ellátás széles skáláját kínálják: reggeli, félpanzió, teljes panzió, all inclusive.
  • Előleg, garancia: akciós szobaár esetén a szálloda előleget kér a foglaláskor, mely akciós áraknál lemondás esetén sem biztos, hogy visszatéríthető. Egyéb foglaláskor a szálloda garanciaként hitelkártya számot kér arra az esetre, ha az utas nem mondaná le a szállását, és nem érkezne meg. Lemondási feltételek alapján különböző díjat terhelhetnek a kártyára.
  • Foglaláskor jelezzük előre egyéb kéréseinket, pl. egymás melletti szoba, magas emeleti szoba, egyéb. Ezeket a szálloda nem minden esetben tudja teljesíteni, így nem garantálhatók, de figyelembe szokták venni a szoba kiosztásakor.
  • Házi kedvenceinket nem minden szálloda fogadja szeretettel, amelyiknél ez megengedett, ott felárat kérnek. Szobatiszta macskák és kisebb testű kutyák előnyben, azonban az általuk okozott kárt meg kell téríteni.
  • A szobaár nem minden esetben tartalmazza a helyi illetékek ill. adók összegét, melyek a szobaár 10-20 %-át is kitehetik.

2.) Tanácsok a tartózkodás idejére:

  • A szobákat általában délután 2-kor lehet elfoglalni, és délelőtt 10-ig kell elhagyni, így az utazást célszerű ehhez alakítani. Amennyiben mégis korábban érkezünk, vagy később tudunk csak továbbutazni, igénybe vehetjük a szálloda csomagmegőrző szolgáltatását.
  • Amennyiben a repülőgépe nagyon későn vagy túl korán érkezik, lehet ún. early check-in vagy late check- in szolgáltatást kérni. Ezt foglaláskor kell jelezni és a teljes szobaárat meg kell fizetni.
  • A szoba használatán és a megrendelt ellátáson kívül a további szolgáltatások általában külön díj megfizetése ellenében vehetők igénybe, pl. minibár, telefon, parkolás, wellness részleg, egyéb.
  • Az Internet egyre több szállodában elérhető szolgáltatás (lobbyban, külön internet szobában, magasabb kategóriánál a szobákban is), de a legtöbb helyen díjat számítanak fel a használatáért.
  • Amennyiben mégsem tud utazni és foglalását nem törölte a megadott határidőig, az előleget a szálloda nem fizeti vissza. Amennyiben nem kért a szálloda előleget, a garanciaként megadott kártyára terhelik a ’no-show’ díjat a lemondási feltételek szerint.
  • Apartman szállásokon általában a következők nem részei az alapfelszereltségnek, azonban a legtöbb helyen bérelhetők felár ellenében:
    a) Törölköző
    b) Ágynemű
    c) Konyhai felszerelés
  • Az apartmanokat távozáskor kitakarítva kell átadni, vagy takarítási díjat számítanak fel.

Az autóbérlés nem kockázatmentes, mivel a bérlés teljes időtartalma alatt a bérlőnek kell anyagi felelősséget vállalnia az autóért. Ezért az autóbérlés csak biztosítással együtt történhet.

1. A bérlés feltételei

  • betöltött 18. év (az USA legtöbb tagállamában 21), egy évnél régebben kiállított nemzetközi (kétnyelvű) jogosítvány (bár a legtöbb országban a magyar plasztik jogosítványokat elfogadják),
  • dombornyomott, a bérlő, egyszersmind sofőr nevére kiállított hitelkártya (például Visa, Amex, MasterCard),
  • az autó átvételekor ezen túl az útlevelet, és az előlegfizetést igazoló vouchert is be kell mutatni.

2. A foglaláshoz szükséges információk

  • Az autót a vezető, azaz a bérlő nevére kell foglalni, módosítani nem lehet. Ettől még más is vezetheti az autót, de azt a bérleti szerződéskötéskor be kell jelenteni, és felárat kérnek érte. Ezzel együtt érdemes bejelenteni, mert baleset esetén csak akkor fizet a biztosító, ha a bérleti szerződésben szerepel a másodsofőr neve is.
  • Pontosan meg kell határozni az autó felvételének és leadásának helyét és idejét (óra, perc), s azt be is kell tartani. Felvételkor azért, mert a járművet nem tartják fenn a bérlő részére a megadott időpontnál tovább, kivéve reptéri felvételkor, ha késik a repülőgép. Ezért kell foglaláskor a repülő járatszámát is közölni. Leadáskor érdemes időben (reptéri leadás esetén az indulás előtt legalább 2-3 órával) visszaadni a gépkocsit, és nem csak azért, ne késse a repülőgépet. Késés esetén ugyanis felárat számítanak fel, sőt, ha ez meghaladja a 24 órát, az autót bérbeadó cég bejelentheti az autó eltűnését a rendőrségen.
  • Ahhoz, hogy meg tudja határozni, hol szeretné a gépkocsit felvenni, illetve leadni, fontos tudnia, hogy az autót máshol is le lehet adni, mint ahol felvette. Nem csak másik városban, de másik országban is. A bérelt autóval több országban is lehet közlekedni, de mindezeket a bérléskor be kell jelenteni. Ez is felárral jár, mint ahogy az is, ha azt kérik, hogy megadott, nem magáncímen venné fel, vagy adná le a bérelt gépkocsit. A távolságtól függően ez igen sokba is kerülhet. Felár fejében lehet módosítani a foglaláshoz képest a leadás helyét és idejét is. Erre a bérleti szerződésben szereplő telefonszámon van mód.
  • Előre meg kell határozni, hogy milyen kategóriájú autót bérelne. Ezt az utaslétszám és a csomagok száma szerint érdemes kiválasztani. A bérlés díja vagy korlátlan kilométer használatot tartalmaz, vagy van egy felső határ, melynél több fogyasztás esetén utólag, kilométerenként számláznak. Konkrét autótípust nem lehet rendelni. A kategóriának megfelelő bérleti díjat foglaláskor kell előre kifizetni, amelyről egy vouchert állít ki a bérbe adó. Bár minden más extra igényt (navigáció, gyermekülés, téli gumi) a foglaláskor kell jelezni, ezekért csak a helyszínen kell fizetni. Fontos, hogy a kocsi átvételekor helyben, nagyössszegű (cégenként változó) kauciót is fizetni kell, melyet készpénzben nem fogadnak el, csak dombornyomott hitelkártyáról zárolt összegként. A kártyán történt zárolást az autót bérbeadó cég az autó sértetlen visszaadása után feloldja, ám a pénz így is – banktól függően – csak 2-4 hét múlva jelenik meg a számlán újra.

3. Biztosítás

  • Az alapbiztosítás, azaz az önrészes törés- (nemzetközi rövidítése CDW), lopáskár (TP), személyi (PAI) biztosítás a bérlés díjában benne van, de ennek összege cégenként változhat. Az önrész mértéke az autó kategóriájától függően változó, rendszerint a kaució mértékével megegyező.
  • Már a foglaláskor érdemes önrészvisszatérítő biztosítást kötni, így csökken a felelősség.

4. Autó felvétele

  • Személyazonosításkor az alábbi dokumentumokat kérik: egy évnél nem régebben kiállított jogosítvány, útlevél (személyi igazolvány általában nem elég!) és a fizetésként szolgáló voucher.
  • A bérleti szerződés megkötésekor a szerződésen minden egyes szolgáltatást külön-külön kell alá írni (az összes extraként rendelt szolgáltatást, például: gyerekülést, önrész kiváltó biztosítást, egyirányú bérlés felárat egyesével aláírással kell igazolni a szerződésen). Az ügyintézők több, helyben fizetendő kiegészítő szolgáltatást pluszként fel szoktak ajánlani. Nem árt a körültekintés.
    Figyelmesen olvassa át a szerződéseket, mert ebből derül ki, hogy milyen feltételekkel bérli az autót. Fontolja meg, érdemes-e hozzá helyben kiegészítő biztosítást, vagy szolgáltatást rendelni.
  • A kaució zárolásához kártyáján legyen elég fedezet, a zárolást ne akadályozza napi limit, vagy egyéb hitelkártya-beállítás.
  • A kocsi átvételekor a bérlő és a bérbeadó cég munkatársa együtt nézik át az autót, majd kitöltik az átvételi dokumentumot. Ugyanez történik az autó leadásakor is, így érdemes figyelmesen átvizsgálni a bérelt gépkocsit. Ha sérülést talál rajta, azt meg kell jelöltetni a megfelelő nyomtatványon. Arra is figyeljen, hogy átvételkor a benzintank legyen tele (hacsak a szerződésben nincsen benne, hogy üres tankkal is le lehet adni az autót).

5. Bérlés alatt

  • Az autóban – rendszerint a kesztyűtartóban – található egy információs csomag a bérbeadó elérhetőségeiről, a helyi sebességhatárokról, a fizetős utakról.
  • Ha meghibásodik az autó, először a bérbeadó céget hívja, s kérjen csereautót, vagy szerelőt. Mindenesetre érdeklődjön előre az esetleges díjakról, s hogy azt kinek, hol kell fizetnie. Maradjon az autó mellett mindaddig, amíg nem jönnek érte, mert addig is Önöké a felelősség!
  • Baleset, autó sérülése, lopása esetén mindig készíttessen rendőrségi jegyzőkönyvet.

6. Leadás

  • Az autót ugyanúgy ellenőrzik az autót bérbeadó cég munkatársával, mint felvételkor.
  • Az átvételi lapot a bérbeadó cég munkatársának és a bérlőnek is alá kell írnia. A másodpéldányt jól tegye el!
  • Az autót teli tankkal kell visszavinni, különben felszámítják a tankolás díját.
  • Lehetőség van az autót nyitvatartási időn túl is, előre szerződött időpontban visszavinni, amikor is a kulcsot úgynevezett return box-ba kell helyezni. A kocsit az ott kiírtak szerinti, vagy az előzetesen megadott helyen kell hagyni.

Budapesti indulással ma már több mint 50 célállomásra repülhetünk számtalan fapados és hagyományos légitársasággal. Európába közvetlen járatokkal, a világ bármely pontjára pedig leginkább átszállással. Ha a foglaláshoz minket választ, több évtizedes tapasztalatunkkal megtaláljuk Önnek a legjobb megoldást, s ellátjuk hasznos tanácsokkal, legyen az üzleti út, vagy családi nyaralás. Az alábbiakban összegyűjtöttük mindazt, amit a repülésről tudni érdemes.

1. Fapados és menetrend szerinti légitársaságok:
Egyre gyakoribb tendencia, hogy a rövid (Európán belüli) járatokra a menetrend szerinti légitársaságok is bevezetik „fapados” áraikat. Az olcsóság ára, hogy ezeknek a díjtételeknek rendszerint szigorúbb a feltételei vannak, mint a klasszikus fapados légitársaságok jegyeinek. Ezért az ár kiválasztásakor figyelmesen olvassa el a repülőjegy szabályait is, hogy milyen szolgáltatásokat ad a légitársaság az adott tarifáért.

a) Helyfoglalási osztályok a menetrend szerinti járatokon:
– Economy (turista) – A repülőgépek kialakításakor általában a turista osztályú helyekből van a legtöbb, ide szólnak a legkedvezőbb árú jegyek. Közöttük is lehetnek azonban eltérések az árban foglalt szolgáltatásokat illetően, valamint a megvásárlás idejétől függően.
– Premium economy (prémium turista) – A kiemelt turista osztályok általában a kényelmi szolgáltatásokban térnek el a sima turista osztálytól (pl. nagyobb lábtér, szélesebb ülések, nagyobb képernyő).
– Business (üzleti) – Hagyományosan ezt a kategóriát a légitársaságok az üzletemberek kényelmes utazására fejlesztették ki. Első osztály csak interkontinentális járatokon üzemel, így az Európán belül közlekedő repülőgépeken ez a legmagasabb osztály. Manapság a tengerentúli szakaszokon közlekedő gépek business osztályára jellemző, hogy a legtöbb légitársaság az itt utazóknak teljesen lehajtható fekvő helyeket biztosít (full flat bed), illetve a repülés ideje alatti menük is lényegesen színvonalasabbak a turista osztályénál. A fedélzeti előnyökön túl a földi kiszolgálás is komfortosabb, külön check-in pult, légitársasági business várók (loung-ok), sofőr szolgálat és egyéb kényelmi szolgáltatások.
– First (elsőosztály) – Interkontinentális járatokat üzemeltető légitársaságok alakítanak ki első osztályú részt a repülőgépen, manapság ez főleg az ázsiai légitársaságok sajátja, melyek egészen különleges luxusutazássá teszik a repülést, az ennek megfelelő luxus árakon.
– A klasszikus fapados járatokon fizikailag csak egy osztály létezik. Ezeknél a légitársaságoknál is lehet azonban kényelmesebb, nagyobb lábhelyű ülést vásárolni felár ellenében (az első illetve a kijárati-exit sorokban).

b) Útlemondás és járatmódosítás:
Hagyományos légitársaságoknál jellemzően a legkedvezményesebb árú repülőjegyek feltételei a legszigorúbbak, ezeket többnyire sem lemondani, sem pedig módosítani nem lehet. A magasabb árkategóriájú jegyek esetében is mindenképpen tájékozódjon az adott tarifa szabályairól, hiszen a magasabb árak sem feltétlenül jelentenek lemondhatóságot, módosíthatóságot.
Fontos tudnivaló: amennyiben módosítható is a jegy, a változtatáskor az eredetileg fizetett és az éppen aktuális ár közötti különbözetet plusz módosítási díjat mindenképpen meg kell fizetni.
A fapados járatok jegyeiről általánosságban elmondható, hogy pénzt sosem adnak vissza , de járatmódosítást felár megfizetése ellenében engedélyeznek.

c) Poggyász:
A kézi- és a feladott poggyász mérete és súlya is légitársaságonként eltérő. A legolcsóbb jegyek esetében a légitársaságok díjat számítanak fel a feladott poggyászért (a Wizzair például a normál méretű kézipoggyászért is). Ezek díjáról és méretéről indulás előtt feltétlen tájékozódjon, hiszen a repülőtéri díjszabás jóval drágább az előre kifizetett poggyászdíjnál. Különbség lehet még a menetrend szerinti osztályok megengedett súlykeretében is, a magasabb osztályra váltott jegyek nagyobb súlyhatárt engednek meg.
Hagyományos standard poggyász méretek:
Kézipoggyász: 56 x 45 x 25 cm (max. 8 vagy 10 kg.)
Feladott poggyász:  90cm x 75cm x 43cm (max. 20 vagy 23 kg, business jegyeknél lehet 32 kg)

Fontos tudnivaló átszállásos utazáskor, hogy amennyiben lehetséges, a poggyászt minden esetben a végállomásig adja fel (egy másfél órás átszállás esetén nincsen idő a csomag felvételére és újra feladására)! Van olyan eset, amikor erre nincsen lehetőség.  Az USA-ba belépéskor például a poggyásszal együtt kell a beléptetésen (emigration) átesni, így itt hosszabb átszállással kell számolni. Másik eset, amikor valaki külön repülőjegyet vásárol az átszállópontig, majd onnan tovább. Ilyenkor sem fogja a légitársaság a két járat között átvinni a feladott csomagot (két fapados repülésnél európai átszállással, a légitársaság akkor sem veszi fel a csomagot végig, ha ugyanaz üzemelteti a járatokat).
Ha nem, vagy sérülten érkezik meg poggyásza, érkezéskor azonnal jelentse a “Lost and Found” pultnál, ahol jegyzőkönyv készül, melyet őrizzen meg. Ha megtalálják a poggyászt, azt az Ön által megadott címre (pl. a megadott szállodába) legtöbbször ingyenesen kiszállítják.

d) Fedélzeti kiszolgálás
Általánosságban elmondható, hogy a rövid járatokon (legyen az Európán, Amerikán vagy Ázsián belüli járat) a légitársaságok az alap (basic) áraik esetében térítés ellenében biztosítanak étel- és ital felszolgálást.

e) Törzsutas program
Minden légitársaságnak van saját törzsutas programja, azonban mióta a társaságok légi szövetségekbe tömörültek, az egy szövetségbe tartozó társaságok jellemzően a törzsutas programjaikat is összehangolják. A légitársaságok közel 90%-a a három nagy légi szövetség valamelyikébe tartozik (One WorldStar Alliance, Flying Blue). Törzsutasnak jelentkezni legegyszerűbben online jelentkezési lap kitöltésével lehet, ezt követően a tagok egy plasztikkártyát kapnak (a kártya számát, és pin kódját regisztráció után mindenképpen jegyezze meg).
Minden utazás után különböző mennyiségű mérföldet írnak jóvá a tagoknak, melyet többféleképpen intézhetnek:
– foglaláskor megadják a törzsutas kártya adatait,
– a repülőtéren bemutatják kártyájukat a check-in pultnál,
– utólag lehet a járatok utáni mérföldek jóváírását kezdeményezni a légitársaság weboldalán (általában az utazás utáni egy-három hónapon belül).
Mivel minden rendszerbe csúszhat hiba, őrizzék meg a beszállókártyákat és utazás után ellenőrizze egyenlegüket. Ha valamelyik pontja hiányzik, utólag (1-3 hónapon belül) a beszállókártya és repülőjegy ellenében jóváírják a légitársaságnál.
A pontokat utazásokra és egyéb szolgáltatásokra (pl. szállodafoglalás, repülőtéri business váró használata, megvásárolt repülőjegy upgrade) is be lehet váltani, bár előtte sokat kell gyűjtögetni, így a kártya kiváltását azoknak ajánljuk, akik évente többször utaznak.
A legtöbb szövetségnél egyéb utazási szolgáltatásokkal (szállodafoglalással, autóbérléssel) is lehet mérföldeket gyűjteni. Ezek részletes leírását minden esetben az adott légi szövetség weboldalán lehet megtalálni.

2. Foglaláshoz szükséges információk:
Foglaláskor nagyon fontos, hogy pontos adatokat adjon meg, mert a repülőjegy kiállítása után már nem, vagy csak ráfizetéssel módosítható. Névmódosítás a repülőjegy kiállítása után soha sem lehetséges, ezért foglalás előtt mindig ellenőrizze, hogy az úti okmányban (útlevélben, személyi igazolványban) pontosan hogyan szerepel az utazó neve (házasság után felvett nevek, nem használt keresztnevek). Eltérés esetén a légitársaságok megtagadhatják a beszállást.

3. Indulás előtt, repülés alatt, érkezés után:
a) Repülőjegy
Ma már csak elektronikus formátumú repülőjegy létezik, így ezek bármikor pótolhatók, újranyomtathatók.

b) Online beszállókártya
Az előre megvásárolt repülőjegyek alapján az utazás előtt a légitársaságok a repülőgépre való felszálláshoz beszállókártyát adnak az utasoknak. Ma már a beszállókártyák nemcsak a repülőtéren vehetők fel, hanem az utasok maguk is előre elkészíthetik (online checkin), sőt jellemzően a fapados légitársaságoknál ez kötelező is, ennek hiányában pótdíjat kell a repülőtéren  fizetni.

Azért is javasolt a beszállókártyák előzetes elkészítése, mivel ha nincs előre megváltott ülőhelye, az online check-in alkalmával ez kiválasztható, illetve egyéb fedélzeti szolgáltatás (étkezés) vásárolható.

c) Járattörlés, módosítás, repülő lekésése
A légitársaságok bármikor változtathatják a menetrendjüket, vagy törölhetik a járatukat. Ezzel kapcsolatban az EU szabályozása védi az utasokat (lásd az EU szabályozást).
Mindenesetre az esetleges menetrendváltozásokról érdemes külföldön a légitársaságnál (repülőtereknél) érdeklődni.
Amennyiben lekésné a járatot, keresse fel a reptéren a légitársaság pultját és kérjen segítséget, illetve vegye fel a kapcsolatot utazási ügynökükkel (akinél a repülőjegyet vásárolták).

Fontos, ha többszakaszos repülőjegyet vásárolt, de a jegyen szereplő első repülési szakaszt nem veszik igénybe, úgy a többi szakaszra már nem fog tudni elrepülni, mert a légitársaságok törlik az utazást.