MADAGASZKÁR ÓRIÁS KÖRÚT

Madagaszkár

1679 EUR-tól/fő

Madagaszkár – egy teljesen egyedülálló világ. A makik hazája, az orchideák országa, a világ legnagyobb vaníliatermesztője, álombeli tengerpartok, lenyűgöző tájak. A ‘nyolcadik kontinens’, ahol az állat-és növényvilág 80%-a endemikus, azaz csak itt megtalálható. Mindig mosolygó lakosok, ma is élő hagyományok, rejtélyes babonák és mítoszok, és a ‘mora-mora’, azaz a természet és az egyszerű életkörülmények diktálta lassú élettempó – egy utazás nem csak térben, hanem időben is… Madagaszkár, a Föld egyik kihagyhatatlan úti célja.

Túránk során először a fővárostól dél-nyugati irányba indulunk : több mint 900 kilométert megtéve megtekintjük a két legfontosabb nemzeti parkot, a madagaszkári kultúra három legfontosabb városát és a madagaszkári kézművesség fővárosát, a növény- és állatvilág legkülönlegesebb, csak Madagaszkáron fellelhető képviselőit (makik, majomkenyérfák, kaméleonok és sok más). Ezután felrepülünk az ország északi részébe, amely valóságos kincsesdoboz, és talán az ország legszebb tájait rejti : gyönyörű öblök, trópusi esőerdőkkel borított hegyek, az egyedülálló « tsingy » mészkőtűerdő, és a rendszeresen a világ egyik legszebb szigeteinek választott Nosy Be szigetcsoport. Betekintés mindenbe, ami Madagaszkár: csodálatos kultúra, lenyűgöző állat-és növényvilág, mosolygó lakosok, hihetetlen, egyedi tájvidékek. Időutazás a történelmen keresztül – a kalózok világától a gyarmatosítók korán át a hagyományokat és tradíciókat még mindig erősen őrző jelenig.

1. nap – INDULÁS BUDAPESTRŐL, ÉRKEZÉS ANTANANARIVOBA
A repülőjárattól függően, de valószínűleg a délutáni /esti órákban fogunk megérkezni Antananarivoba, Madagaszkár dimbes-dombos fővárosába. A repülőtéren már vár minket sofőrünk és autónk, hogy elvigyen bennünket a belvárosban lévő elegáns szállodánkba.
A késői érkezés miatt a főváros megtekintését az elutazás napjára hagyjuk.
Szállás és vacsora: Hotel Belvedere

2.nap – ANTANANARIVO – AMBATOLAMPY – ANTSIRABE
Miután megreggelizünk a szállodában, elhagyjuk a fővárost, elindulunk délnek és megkezdjük utazásunkat Madagaszkár csodáinak felfedezésére. Az utunk Közép-Madagaszkár felföldi tájain visz át: gyönyörű, szépen művelt teraszos rizsföldjei, egyszerű, vöröskőből épült házai, kedves, közvetlen lakosai között. Mindenfelé láthatjuk a helyieket kézi munkával, esetleg zebuk (púposhátú szarvasmarha) segítségével művelni szorgalmasan és fáradságosan földjeiket, hogy előállítsák a lakosság nemzeti eledelét, a rizst, melyből egy malgas akár napi háromszor is képes enni! Magunkba szívjuk ezt az érintetlen környezetet, a friss levegőt, az egyszerűségükben olyan megejtő kis falvakat, mindent, ami nagyon távol áll mai rohanó világunktól…
Útközben megállunk Ambatolampy faluban, hogy meglátogassunk egy autentikus, tradicionális öntödét és műhelyt, ahol alumíniumedényeket öntenek és zebuszarvból (a zebu a helyi, púposhátú szarvasmarha) készült különböző használati tárgyakat készítenek. Ez lesz az első találkozásunk a helyi kézművességgel, a madagaszkári iparművészettel, amely méltán híres: a csakis kézzel készített, ízléses, időigényes és minőségi termékeket sok helyen megcsodálhatjuk majd még. Európában ma már aligha találkozhatunk ilyen “kezdetleges”, de nagyon emberközeli és emberközpontú műhelyekkel; a Madagaszkáron tett utazásunk során garantáltan az lesz a benyomásunk, mintha nem csak térben, hanem időben is utaznánk…
Ezután tovább indulunk az 1500 méter magasan fekvő Antsirabe-be, mely az ország harmadik legnagyobb városa, és több ”becenevet” is kapott: a sós vizű termálfürdők városa, az ország söripari központja, és a pousse–pousse-ok (kézi hajtású riksák) városa. Városnézésre indulunk és megtekintjük francia koloniális stílusban épült házait, a katedrálist, és természetesen a helyi kézműves és élelmiszer árusok színes kavalkádra emlékeztető választékát. Ellátogatunk egy évszázados múlttal rendelkező miniatűr riksa készítő műhelybe, valamint egy ékszerkészítő atelier-be, ahol a szigeten bőven fellelhető féldrágaköveket és drágaköveket (zafír, rubin) dolgozzák fel – így folytatva ismerkedésünket a helyi iparművészettel. Magyar vonatkozása is lesz a programunknak: a város egyik utcáját ugyanis a híres magyar világutazó-kalandor grófról, Benyovszky Móricról nevezték el, aki Madagaszkáron is éveket töltött küldetései során.
Vacsora és szállás: Hotel Plumeria***

3.nap – ANTSIRABE – AMBOSITRA – RANOMAFANA
Reggeli után továbbmegyünk dél felé, hogy meglátogassuk Ambositra városát, amely a madagaszkári fafaragás központja, és az e művészetükről híres úgynevezett zafimaniri törzs legfontosabb városa. A zafimaniry törzs fafaragó művészete az UNESCO Kulturális Világörökség listáján szerepel. Ez a legkiválóbb hely, hogy megtekintsük az értékes rózsafából és ébenfából készült kézművesipari termékek gazdag kínálatát, vagy akár vásárolhatunk is, az otthoninál többszörösen olcsóbb árakon. Meglátogatunk egy igazi zafimaniri fafaragó műhelyt is, ahol betekinthetünk a mesterek aprólékos, időigényes munkájának kulisszatitkaiba. Továbbutazunk és estére megérkezünk Ranomafana faluba, amely a szigetország második leglátogatottabb nemzeti parkjáról híres. A falu nevének jelentése “meleg víz”, a körülbelül 30 fokos gyógyvízzel rendelkező helyi termálfürdőre utalva.
Vacsora és szállás: Setam Lodge

4.nap – RANOMAFANA – AMBALAVAO
Bőséges reggeli után indulunk el szállodánkból, hogy elkezdjük az eddiginél még közelebbről felfedezni Madagaszkár egyedülálló természeti világát, és meggyőződjünk: joggal hívják a szigetet a “nyolcadik kontinens”-nek. A Ranomafana Nemzeti Park, az UNESCO Világörökség része és az ország második leglátogatottabb nemzeti parkja számos őshonos, endemikus, azaz csak Madagaszkáron megtalálható állat-és növényfajt rejt magában. Dús, buja esőerdője rendkívüli vegetációval rendelkezik: pálmák, orchideák (Madagaszkárt az orchideák hazájának is nevezik: itt található a világon a legtöbb orchidea-faj), bambuszok, páfrányok, stb. Ez az erdő számos lemúrfaj kedvelt tartózkodási helye, így végre garantáltan találkozhatunk a híres madagaszkári makikkal! Más lemúrfajok mellett (összesen 12 faj él a parkban) itt él például a híres bambusz-lemúr is, illetve a vörös maki és a törpe egérmaki is.
A park meglátogatása után tovább indulunk Fianarantsoa-ba, Madagaszkár második legnagyobb városába, ahol városnézést követően felkeressük Pierrot Men, a leghíresebb madagaszkári fotográfus fotóműhelyét is. A nemzetközi hírű és nemzetközi díjakat nyert fotóművész Fianarantsoa-ban lakik, és fényképeiből kiállítótermet rendezett be a városban. Bár a művész nem csak Madagaszkáron fotózik, de az ország lakosai és természeti szépségei kimeríthetetlen témát és ihletet adnak neki és sokan úgy tartják, ő készíti és készítette a valaha készült legszebb képeket a szigetről – melyek sokszor egy szempillantás alatt berepítenek minket a malgas emberek összetett, rejtélyes világába, számos hagyománnyal és mítosszal átszőtt életébe.
Továbbutazunk és estére megérkezünk Ambalavaoba, itt fogjuk az éjszakánkat tölteni.
Vacsora és szállás: Hotel Aux BougainVillées

5.nap – AMBALAVAO – RANOHIRA
Reggeli után megtudjuk testközelből is, miről híres Ambalavao városa: meglátogatunk ugyanis egy papírgyártó műhelyt, ahol előállítják a híres antemoro papírt az Avoho-fa kérgéből, amelyet madagaszkári papirusznak is hívnak.
Ezután továbbutazunk dél felé, és megállunk az Anja magánparkban, ahol egy két órás sétatúrára indulunk az erdős- sziklás parkban, a gyönyörű panorámás tájban, túránk alatt pedig sok-sok vidám gyűrűsfarkú maki-csapattal találkozunk! A makik vígan élnek ebben a nagyon jól szervezett, a helyi lakosok kezdeményezésében alapított magánparkban, amelynek bevételei a helyi lakosság megélhetését biztosítják; nagyon jó példát mutatva ezzel Madagaszkár többi régiójának a turizmus és a helyi lakosság fenntartható, gyümölcsöző együttéléséről. A régió endemikus és gyógynövényeivel is megismerkedünk sétánk alatt.
Fájó szívvel, de otthagyjuk a makikat, hogy a nap végére megérkezzünk Ranohiraba, a lenyűgöző Isalo Nemzeti Park területére. A mai napon utunkon a tájkép hatalmas változatossága tárul elénk: a teraszos rizsföldek és szorgalmas rizstermesztő lakosai átadják helyüket hatalmas szürke sziklák tövében megbúvó kicsiny, rejtélyes falvak zárt közösségeinek, majd füves-fás szavannák és végül Isalo ezer-formájú homokkő sziklái tűnnek fel és itt már a tájat a barna, zöld és okkersárga színek uralják. Útközben belelátunk a kis falvak életébe, betekintve ezzel a különböző madagaszkári törzsek jellemzőibe, ugyanis ma három törzs területén haladunk át. (Madagaszkáron összesen 18 törzs és számos nyelvi dialektus van.)
Esti programunk már az Isalo Nemzeti Park területén lesz: az « Isalo ablaka » elnevezésű hatalmas sziklaképződményről nézzük meg a naplementét. Varázslatos élményben lesz részünk, ahogyan a sziklás táj színei átváltoznak az esti fényben; gyönyörű fotókat készíthetünk.
Vacsora és szállás: Hotel Le Jardin du Roy****

6.nap – RANOHIRA, ISALO NEMZETI PARK
Reggelink után egész napos túrára indulunk Madagaszkár legnépszerűbb nemzeti parkjában: az Isalo Nemzeti parkban. A tájat hatalmas homokkő sziklák uralják, és kanyonok, a sziklák tetején vezető szűk, de lélegzetállító panorámát nyújtó ösvények, hegyi források, egyedülálló növényzet, és természetesen a Madagaszkáron elmaradhatatlan, nyüzsgő állatvilág teszik felejthetetlenné tartózkodásunkat. Megmártózhatunk a sziklák között megbúvó természetes tóban, illetve egy szűken kanyargó kanyonba is leereszkedünk, amely mélyén hideg vizű patak folyik. A park növényzetének túlnyomó része itt is endemikus: tollas levelű pálmák, elefántlábúak, panduszok, stb. Na és persze itt sem maradhat el a makikkal való találkozás: catta makikat, barna makikat és sifaka fajokat találunk itt.

7.nap – RANOHIRA – TULEAR Belföldi repülőjárat
Megreggelizünk, majd a belföldi repülőjárat menetrendjének függvényében indulunk el Ranohiraból. (Megjegyzés : ha a járat korán indul, lehetséges, hogy már előző délután továbbindulunk Tulear-ba és ott töltjük az éjszakát.)
Elhagyjuk Isalo sziklás tájait, amelyek átadják helyüket a hatalmas füves, napsütötte szavannáknak: már az igazi dél területén járunk, a mahafaly és antanosy törzsek területén. Az út mentén megcsodálhatjuk a gyönyörű, hatalmas és gazdagon díszített síremlékeket: e törzsek ugyanis halottaiknak szebb házakat építenek, mint saját maguknak, az élőknek… Átutazunk Ilakaka-n, a Zafírvároson, és lassan megpillantjuk az első majomkenyérfákat is, ahogy megérkezünk az Indiai óceán partjaihoz, Tuléar városába, melyet a helyiek úgy is neveznek: “a Nap városa”, vagy: “a város, mely sosem alszik”. Tulear az ország harmadik legnagyobb kikötővárosa.
Innen az Air Madagascar belföldi járata repít minket vissza a fővárosba, Antananarivo-ba.
Vacsora és szállás: IC Hotel

8.nap – ANTANANARIVO – DIEGO SUAREZ Belföldi repülőjárat
Miután megreggeliztünk a szállodában, elindulunk ismét a repülőtérre, hogy belföldi repülőjárattal elrepüljünk Madagaszkár egyik legészakibb csücskébe, Diego Suarez városába. Érkezéskor  autónk már ott vár minket a reptéren, hogy elvigyen bennünket szállodánkba. Elfoglaljuk szobáinkat, majd egyből indulunk városnézésre a városban és környékén.  Diego Suarez gyarmati-katonai múlttal rendelkezik, a francia haditengerészeti flotta régi, gyarmati stílusban épült kikötővárosa. Az eredeti városfalak és a régi kikötő ma is látható. Megtekintjük a Cukorsüveg hegyéről híres, gyönyörű színekben bővelkedő Diego-i öblöt: a partvonal buja, élénkzöld növényzete a türkizkék, csillogó tengerrel és a napsütés ragyogó sárga fényeivel alkot kontrasztot.
Vacsora és szállás: Imperial Hotel***

9.nap – DIEGO SUAREZ ÉS KÖRNYÉKE – A HÁROM ÖBÖL FELFEDEZÉSE
Ezen a napon reggeli után csodás kirándulásra indulunk a környéken: ‘A három öböl felfedezése’ a mottónk. A napot Diego három híres öblének felfedezésével töltjük: Bay Dunes, Bay Pigeons, Sakalava Bay. Mindegyik a gyönyörű Ramena tengerparton található: gyönyörű tájak, fantasztikus panorámák, hagyományos ősi halászfalvak, csodálatos tengerpartok váltják egymást túránk során, hogy estére a természet szépségeivel eltelve érjünk vissza szállásunkra.
Vacsora és szállás:  Imperial Hotel***

10.nap – DIEGO SUAREZ – MONTAGNE D’AMBRE NEMZETI PARK – ANKARANA
Reggeli után kicsekkolunk szállodánkból és elindulunk dél-nyugat felé, mai úti célunk a Montagne d’Ambre (“Borostyán-hegy”) Nemzeti Park. A Diego Suarez-től 40 kilométerre található Borostyán-hegy egy esőerdővel borított vulkanikus hegy, buja növényzettel, sűrű erdőségekkel. A park növény-és állatvilága rendkívül gazdag, és sok endemikus, azaz csak Madagaszkáron megtalálható fajt láthatunk itt: többek között hét makifajt és több mint ezer növényfajt. A tájkép buja és változatos: öt vulkanikus eredetű tavat, több vízesést is láthatunk.
A túrát a helyszínen az időjáráshoz és a résztvevők fizikai állapotához igazítva tervezzük meg.
Vacsora és szállás: Hotel Relais de l’Ankarana

11.nap – ANKARANA NEMZETI PARK
Ma a reggelink után időben indulunk el, hogy Madagaszkár két fantasztikus, egyedi tájvidékét fedezzük fel ezen a napon: az úgynevezett “tsingy”-ket.
Először a Vörös Tsingy természetvédelmi területre megyünk, hogy megismerjük ezt az egyedülálló természeti képződményt. A Tsingy szó magyar jelentése: “ahol nem sétálhatsz mezítláb”. Bejárjuk a homokkőből, márgából és mészkőből álló mesebeli képződményt, amelyhez hasonlót ezenkívül mindössze négy másik országban találunk a világon.  A vörös tsingy egy “bevezető” az igazi, nagy madagaszkári tsingy-be, amelyet ezután fogunk meglátogatni. A két tsingy különbözik színét és a hegymászás nehézségi fokát tekintve.
Folytatjuk utunkat Ankarana-ba, hogy felfedezzük a hatalmas, szürke madagaszkári “Tsingy”-t az Ankarana masszívumban. Karszt tájak, felvidéki mészkő alakzatok, lenyűgöző „tsingy” csúcsok és tűhegyes mészkő „erdők” jellemzik a területet.  Csipkézett és kilyuggatott belseje láttán az ideutazók könnyen a Holdon érezhetik magukat. Túránk során számos makifajt, kanyont, érdekes madárfajt és barlangot is látunk.
Mindkét túrát a helyszínen az időjáráshoz és a résztvevők fizikai állapotához igazítva szervezzük meg.
Vacsora és szállás: Hotel Relais de l’Ankarana

12.nap – ANKARANA – ANKIFY – NOSY BE
A mai napon el fogjuk hagyni a madagaszkári fő szigetet, hogy áthajózzunk a világ egyik legszebb szigeteire, a Nosy Be szigetcsoportra. Ankify faluból indul hajónk, amely a szigetcsoport fő szigetének fővárosába, Hell-Ville-be érkezik.
Elfoglaljuk szállásunkat gyönyörű, exkluzív tengerparti hotelünkben, és a délután folyamán már adjuk át magunkat a csodás hely varázsos hangulatának.
Nosy Be szigete nem véletlenül kerül be minden évben a világ 10 legszebb szigete közé a Tripadvisor vezető utazási internetes oldal listáján. Az itt töltött napok alatt élvezzük puha, fehér homokos, végtelen strandjait, miközben a parton lustálkodó makik nézegetnek minket, fürdőzőket. Étkezésünket, ha szeretnénk, a homokos tengerparton szolgálják fel, természetesen az aznap halászott tenger gyümölcseiből… és miért is ne kóstoljuk meg a frissen fogott langusztát, amelyet az itthonihoz képest tizedáron kaphatunk meg?  Merészkedjünk beljebbre a kristálytiszta türkizkék vízben és fedezzük fel a sokszínű, csodálatos korallzátonyokat és színes lakóit, amelyek e szigeteket a világ egyik első számú búvárparadicsomává teszik: a merülő helyek gyönyörű színes korallokkal borítottak, némely korallvirág a 2-3 méteres átmérőt is elérheti. A korallzátonyok „megszokott” színes halfajtái, nagy halrajai mellett (papagájhalak, barrakudák, fűrészes sügér, Picasso-hal, csíkossügér, stb.) láthatunk leopárd cápákat, szirti cápákat, óriás rájákat,  sokfajta teknőst, melyek közül hatalmas méretével a zöld teknős a legkülönlegesebb. A mantákkal való találkozás is gyakori. A fő attrakció ezeken kívül a hosszúszárnyú bálnák (augusztus és november között) és a cetcápák (májusban és október-novemberben) látogatása a szigetcsoporthoz! Ha a bálnaszezonban érkezünk, ki ne hagyjuk a bálnamegfigyelő túrát, hogy megtekintsük a hosszúszárnyú bálnákat, amint kisborjaikkal játszadoznak és szerelmi táncukat mutatják be…
Az este elérkeztével a helyi, cukornádból  készült rumokat kóstolgatva élvezzük a minket körülvevő hihetetlen nyugalmat… és miközben a varázsos naplementében gyönyörködünk, szívjuk be az ylang-ylang ültetvények bódító, trópusi illatát.
Vacsora és szállás: Nosy Be Hotel&Spa****

13.nap – NOSY BE – HAJÓKIRÁNDULÁS NOSY KOMBA ÉS NOSY TANIKELY SZIGETEIRE
Reggeli után ma hajókirándulásra indulunk, hogy felfedezzük a környező csodálatos szigeteket. Egy napos hajókirándulás keretében látogatjuk meg Nosy Komba és Nosy Tanikely két kis szigetét. Elsőként a kicsi és gyönyörű Nosy Tanikely szigetén kötünk ki, amely neve azt jelenti : « a kis föld szigete ». Ez a Nosy Be szigetcsoport leglátogatottabb szigete.  A teljes sziget egy tengeri rezervátum, egy természetes akvárium: itt találhatók a régió legszebb búvár-helyei, így a hely a snorkellezés és búvárkodás (külön kérés esetén beilleszthető a programba) ideális helyszíne. Az egészséges korallnak köszönhetően tengeri teknősök és különböző színes halfajták sokasága él itt. A sziget csúcsán található, 1908-ban épült világítótoronyból szuper kilátás nyílik az egész szigetcsoportra. Piknik ebédünket Tanikely egyik legszebb, fehér homokos strandján fogyasztjuk el.
Ebéd után továbbhajózunk Nosy Komba szigetére, amely jelentése: « a makik szigete ». Ahogyan a neve is jelzi, Nosy Komba számos maki lakóhelye, akik a helyi « fady » -nak (malgas nyelven tabut jelent) köszönhetően a lakosok körében is védettséget élveznek, akik szent állatként tisztelik őket. Néhány banán segítségével nagyon eredeti fotókat készíthetünk az így hozzánk csábított makikról ! Megcsodálhatjuk ezenkívül a helyi asszonyok kézzel hímzett termékeit, valamint a férfiak által fából faragott dekorációs szobrocskákat. Nosy Komba szigete is bővelkedik a gyönyörű strandokban, meg is mártózunk a türkizkék vízben. Aki szeretne, a sziget legmagasabb, 622 méter magas csúcsára is felmászhat.
Hajóval térünk vissza szállodánkba.
Vacsora és szállás: Nosy Be Hotel&Spa****

14.nap – NOSY BE – ANTANANARIVO Belföldi repülőjárat
Reggelink után Nosy Be fővárosában, Hell-Ville-ben repülőre szállunk, hogy visszarepüljünk az ország fővárosába, Antananarivo-ba.
A járat érkezésétől függ, hogy lesz-e más programunk ezen a napon.
Vacsora és szállás: Hotel Belvedere

15.nap – ANTANANARIVO – BUDAPEST Tengerentúli repülőjárat
Reggeli után a mai napon városnézésre indulunk a dimbes-dombos Antananarivoban: megtekintjük a kulturális látnivalókat és felfedezzük a város színes, mindig nyüzsgő piacait. Bejárjuk az « alsó » és « felső » várost, valamint magyar vonatkozása is lesz a programunknak: megtekintjük a Benyovszky utcát is! Végül a hatalmas kézműves, tradicionális piacon megcsodálhatjuk az ország minden részéből származó madagaszkári iparművészet remekeit: zebuszarvból faragott használati tárgyak és ékszerek, kézzel hímzett terítők, táskák, növényi rostból font kalapok, a nők tradicionális viseleteként hordott gyönyörűbbnél gyönyörűbb lambahoanyk (mintás kendők), madagaszkári vanília és fűszerek, stb.
A járat indulásától függően autónk és idegenvezetőnk kikísér minket a repülőtérre, hogy elbúcsúzzunk Madagaszkártól és hazainduljunk a 8000 kilométerre lévő Budapestre.

A program hossza (utazással együtt): 15 nap, 14 éjszaka Madagaszkáron

Ajánlott időpontok: a legkellemesebb idő az utazáshoz április és november között van. Január-februárban az utazás az ország északi részébe időjárás függvénye, az esős évszak miatt. Madagaszkáron két évszak van: a meleg és esős évszak novembertől áprilisig tart, december és február között nagyon meleg lehet, és esőkre is számíthatunk. A száraz és enyhébb évszak májustól októberig tart, július-augusztusban a sziget közepén található felföldeken a hőmérséklet 6-7 fokig leeshet. Az ország többi részében és a tengerpartokon azonban ilyenkor is, tehát egész évben meleg van. A bálnaszezon Nosy Be-n augusztus és október közé esik.

Részvételi díj: EUR 1679/fő-től min. 4 fő esetén *

A részvételi díj tartalmazza: a szállásokat a megjelölt középkategóriás hotelekben és lodge-okban (kétágyas szobában), félpanziós ellátást (reggeli és vacsora), a bérelt jármű költségeit az út teljes idejére (üzemanyaggal, sofőrrel): Antananarivo és Tulear között busszal, Diego Suarez és Nosy Be között terepjárókkal, angol nyelvű idegenvezetőt végig a csoporttal (szállással, ellátással, napidíjjal, és a három belföldi repülőjegyével), belépőt az összes programra, nemzeti parkokban a helyi guide díját, valamint a túraszervezés díját.

A részvételi díj nem tartalmazza: a nemzetközi és a belföldi repülőjegy díját, az ebédek és az italok költségét, az esetleges fakultatív programok költségeit, a vízumot (kb 30 euro, a repülőtéren érkezéskor igényelhető és felvehető), biztosítást és a borravalókat.

*Az ár szezonalitás és szabad kapacitás függvényében változhat.

Olvassa el kolléganőnk ÚTIBESZÁMOLÓJÁT kéthetes madagaszkári útjáról!